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Autoren: Schneider, Sebastian
Titel: Price-related consumer discussions in China and the United States : a cross-cultural study investigating price perceptions and word-of-mouth transmission
Online-Publikationsdatum: 4-Jul-2022
Erscheinungsdatum: 2022
Sprache des Dokuments: Englisch
Zusammenfassung/Abstract: Prices are among the most frequently discussed topics in consumer research. Although word-of-mouth is known to be highly influential and it is considered to be of growing importance, previous research has largely neglected price-related word-of-mouth, especially in a cross-cultural context. The present study fills this research gap by analyzing the effects of price-related word-of-mouth valence, price changes communicated by word-of-mouth, market mavenism and national culture on price fairness and expensiveness perceptions, as well as on subsequent word-of-mouth intentions. Two studies employing Hofstede’s national culture dimensions reveal considerable differences between the cultures of the United States and China.
DDC-Sachgruppe: 330 Wirtschaft
330 Economics
Veröffentlichende Institution: Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Organisationseinheit: FB 03 Rechts- und Wirtschaftswissenschaften
Veröffentlichungsort: Mainz
ROR: https://ror.org/023b0x485
DOI: http://doi.org/10.25358/openscience-7292
Version: Published version
Publikationstyp: Zeitschriftenaufsatz
Nutzungsrechte: CC BY
Informationen zu den Nutzungsrechten: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Zeitschrift: Journal of revenue and pricing management
21
Seitenzahl oder Artikelnummer: 274
290
Verlag: Springer Nature Switzerland AG
Verlagsort: Cham
Erscheinungsdatum: 2022
ISSN: 1477-657X
DOI der Originalveröffentlichung: 10.1057/s41272-021-00337-8
Enthalten in den Sammlungen:JGU-Publikationen

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