Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://doi.org/10.25358/openscience-405
Autoren: Möschen, Sophie
Titel: Lernen leicht gemacht? : Arbeiten an einer Chrestomathie des Hieratischen
Online-Publikationsdatum: 22-Mai-2020
Erscheinungsdatum: 2018
Sprache des Dokuments: Deutsch
Zusammenfassung/Abstract: This paper describes the concept of an introduction into Hieratic in the form of a new chrestomathy. Teaching and learning Hieratic reveal particular difficulties: changes in orthography and palaeography as a result of long term use, impact of the individual hand, abstraction, ligatures, abbreviations and a high number of signs. Therefore, the chrestomathy presents a clear layout and extensive background information. Twelve exemplary texts (from Old to Middle Kingdom) form the basis and every chapter contains didactically structured exercises, reading aids and an annotated bibliography. Furthermore, teaching materials such as a basic vocabulary and a search list classified by similarity are included.
DDC-Sachgruppe: 490 Andere Sprachen
490 Other languages
Veröffentlichende Institution: Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Organisationseinheit: FB 07 Geschichts- u. Kulturwissensch.
Veröffentlichungsort: Mainz
ROR: https://ror.org/023b0x485
DOI: http://doi.org/10.25358/openscience-405
URN: urn:nbn:de:hebis:77-publ-598454
Version: Published version
Publikationstyp: Buchbeitrag
Nutzungsrechte: Urheberrechtsschutz
Informationen zu den Nutzungsrechten: https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Quelle: Ägyptologische „Binsen“-Weisheiten III
Gülden, Svenja A.
Moezel, Kyra van der
Verhoeven, Ursula
Seitenzahl oder Artikelnummer: 319
327
Verlag: Franz Steiner Verlag
Verlagsort: Stuttgart
Erscheinungsdatum: 2018
Beziehungen: is part of 10.25358/openscience-5178
Enthalten in den Sammlungen:JGU-Publikationen

Dateien zu dieser Ressource:
  Datei Beschreibung GrößeFormat
Miniaturbild
59845.pdf812.25 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen