Please use this identifier to cite or link to this item:
http://doi.org/10.25358/openscience-9165
Authors: | Zlatkin-Troitschanskaia, Olga |
Title: | Testverfahren TEL IV G [Test of Economic Literacy 4. Version German] |
Online publication date: | 3-Aug-2023 |
Year of first publication: | 2023 |
Language: | german |
Abstract: | Adaption (Happ et al., 2016) des TEL IV (Walstad et al., 2013), Vollversion mit Testvarianten A & B (je 45 Items). Bei Interesse an einer Nutzung des Verfahrens zu Forschungszwecken wenden Sie sich bitte an den Lehrstuhl Wirtschaftspädagogik (Prof. Zlatkin-Troitschanskaia) der JGU Mainz. Happ, R., Förster, M., Zlatkin-Troitschanskaia, O., & Carstensen, V. (2016). Assessing the previous economic knowledge of beginning students in Germany: Implications for teaching economics in basic courses. Citizenship, Social and Economics Education, 15(1), 45–57. https://doi.org/10.1177/2047173416646597 Walstad, W. B., Rebeck, K., & Butters, R. B. (2013). Test of Economic Literacy: Examiner’s Manual (4th ed.). Council for Economic Education. |
DDC: | 330 Wirtschaft 330 Economics |
Institution: | Johannes Gutenberg-Universität Mainz |
Department: | FB 03 Rechts- und Wirtschaftswissenschaften |
Place: | Mainz |
ROR: | https://ror.org/023b0x485 |
DOI: | http://doi.org/10.25358/openscience-9165 |
Version: | Original work |
Publication type: | Anderer Forschungsdatentyp |
License: | In Copyright |
Information on rights of use: | http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ |
Extent: | 18 |
Relations: | has part 10.25358/openscience-9164 has part 10.25358/openscience-9158 |
Appears in collections: | JGU-Forschungsdaten |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | ||
---|---|---|---|---|---|
testverfahren_tel_iv_g_[test_-20230607135853750.pdf | Testverfahren TEL IV G Testvariante A ohne Angabe der Itemlösungen | 490.39 kB | Adobe PDF | View/Open | |
testverfahren_tel_iv_g_[test_-20230607135854118.pdf | Testverfahren TEL IV G Testvariante B ohne Angabe der Itemlösungen | 496.57 kB | Adobe PDF | View/Open |