Please use this identifier to cite or link to this item: http://doi.org/10.25358/openscience-4860
Authors: Schöler, Stefanie
Title: Akademische Lehrkompetenz : Modellierung, Entwicklung und Messung mit Mixed-Methods
Online publication date: 28-Aug-2017
Language: german
Abstract: Im Zentrum der Studie stand die Frage nach der evidenzbasierten Entwicklung akademischer Lehrkompetenz. Dazu wurden in zwei Teilstudien, einer Fragebogenstudie und einer Interviewstudie, Prä-Post-Untersuchungen der Lehrkompetenz von Teilnehmenden einer hochschuldidaktischen Weiterbildung vorgenommen. Ergänzt wurden diese Untersuchungen durch die selbstbeschriebene Veränderung der eigenen Lehre und die Bewertung des Innovativen Lehrtrainings durch die Teilnehmenden.
The focus of this study was the evidence-based development of academic teaching. For this purpose, pre-post examinations of the teaching competence of participants in a didactic training were carried out in two partial studies, a questionnaire study and an interview study. These studies were supplemented by the self-described change of one's own teaching and the assessment of the innovative teaching training by the participants.
DDC: 150 Psychologie
150 Psychology
Institution: Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Department: FB 02 Sozialwiss., Medien u. Sport
Place: Mainz
ROR: https://ror.org/023b0x485
DOI: http://doi.org/10.25358/openscience-4860
URN: urn:nbn:de:hebis:77-diss-1000014710
Version: Original work
Publication type: Dissertation
License: In Copyright
Information on rights of use: https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Extent: X, 175 Seiten
Appears in collections:JGU-Publikationen

Files in This Item:
  File Description SizeFormat
Thumbnail
100001471.pdf2.86 MBAdobe PDFView/Open