Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://doi.org/10.25358/openscience-456
Autoren: Bartels, Andreas
May, Mark
Titel: Preparing the ground for an empirical theory of knowing-how : a reply to Ramiro Glauer
Online-Publikationsdatum: 18-Nov-2016
Erscheinungsdatum: 2015
Sprache des Dokuments: Englisch
Zusammenfassung/Abstract: The commentary gives a clear and instructive summary of our main arguments against both, intellectualist and anti-intellectualist accounts of knowing-how. But the aim of our account is not correctly described as an attempt to give an explanation of certain cognitive capacities that are taken to be expressions of knowledge-how in terms of underlying mental representations. (Glauer this collection, p.10). What we aim at is not an empirical theory of knowing-how, but a framework that would be useful for cognitive scientific research on phenomena of knowing-how.
DDC-Sachgruppe: 100 Philosophie
100 Philosophy
Veröffentlichende Institution: Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Organisationseinheit: FB 05 Philosophie und Philologie
Veröffentlichungsort: Mainz
ROR: https://ror.org/023b0x485
DOI: http://doi.org/10.25358/openscience-456
URN: urn:nbn:de:hebis:77-publ-551915
Version: Published version
Publikationstyp: Buchbeitrag
Nutzungsrechte: Urheberrechtsschutz
Informationen zu den Nutzungsrechten: https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Quelle: Open MIND
Metzinger, Thomas
Seitenzahl oder Artikelnummer: Kap. 2(R)
Verlag: MIND Group
Verlagsort: Frankfurt am Main
Erscheinungsdatum: 2015
URL der Originalveröffentlichung: http://dx.doi.org/10.15502/9783958570863
DOI der Originalveröffentlichung: 10.15502/9783958570863
Enthalten in den Sammlungen:JGU-Publikationen

Dateien zu dieser Ressource:
  Datei Beschreibung GrößeFormat
Miniaturbild
55191.pdf78.83 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen