Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://doi.org/10.25358/openscience-9156
Herausgeber: Reiche, Henriette
Titel: Virtuelle und hybride Fremdsprachenlehre
Online-Publikationsdatum: 6-Jun-2023
Erscheinungsdatum: 2023
Sprache des Dokuments: Deutsch
Zusammenfassung/Abstract: Virtual and hybrid teaching: what has been a stopgap solution for many in recent years is becoming increasingly important for foreign language teaching today. This book presents current developments in digitised language teaching and provides an outlook on its future. The authors offer a comprehensive overview of teaching concepts for virtual and hybrid teaching. They also present concrete suggestions and numerous tried-and-tested examples for practical application. The focus is on the role of the teacher in the learning process. A commentary on the use of chatbots, such as ChatGPT, in teaching picks up the debate on the topic of artificial intelligence and sheds light on its relevance for language teaching.
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung
370 Education
400 Sprache
400 Language
Veröffentlichende Institution: Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Organisationseinheit: FB 05 Philosophie und Philologie
Veröffentlichungsort: Mainz
ROR: https://ror.org/023b0x485
DOI: http://doi.org/10.25358/openscience-9156
Version: Published version
Publikationstyp: Monographie
Nutzungsrechte: CC BY-NC-ND
Informationen zu den Nutzungsrechten: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Umfang: 183 Seiten
Verlag: Frank & Timme Verlag für wissenschaftliche Literatur
Verlagsort: Berlin
Erscheinungsdatum: 2023
ISBN: ISBN 978-3-7329-0965-0 ; ISBN E-Book 978-3-7329-8975-1
DOI der Originalveröffentlichung: 10.26530/20.500.12657/63103
Enthalten in den Sammlungen:DFG-491381577-G

Dateien zu dieser Ressource:
  Datei Beschreibung GrößeFormat
Miniaturbild
virtuelle_und_hybride_fremdsp-20230606145748536.pdf1.46 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen