Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://doi.org/10.25358/openscience-7211
Autoren: Schneider, Sebastian
Huber, Frank
Titel: You paid what!?: Understanding price-related word-of-mouth and price perception among opinion leaders and innovators
Online-Publikationsdatum: 27-Jun-2022
Erscheinungsdatum: 2022
Sprache des Dokuments: Englisch
Zusammenfassung/Abstract: Although prices are the most discussed topic in consumer conversations, research has mostly neglected the field of price-related word-of-mouth (WOM). The present study picks up this research gap by analyzing the effects of price-WOM valence and price change communicated by WOM on consumer price perception. While a WOM sender’s opinion is a stronger predictor of the recipient’s perceived price fairness, a price change communicated by WOM has a stronger effect on price expensiveness perceptions. Innovators are found to be more positive with their price fairness judgment compared to imitators, and opinion leaders are more prone to price-WOM than non-opinion leaders.
DDC-Sachgruppe: 330 Wirtschaft
330 Economics
Veröffentlichende Institution: Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Organisationseinheit: FB 03 Rechts- und Wirtschaftswissenschaften
Veröffentlichungsort: Mainz
ROR: https://ror.org/023b0x485
DOI: http://doi.org/10.25358/openscience-7211
Version: Published version
Publikationstyp: Zeitschriftenaufsatz
Nutzungsrechte: CC BY
Informationen zu den Nutzungsrechten: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Zeitschrift: Journal of revenue and pricing management
21
Seitenzahl oder Artikelnummer: 64
80
Verlag: Springer Nature Switzerland AG
Verlagsort: Cham
Erscheinungsdatum: 2022
ISSN: 1477-657X
DOI der Originalveröffentlichung: 10.1057/s41272-021-00289-z
Enthalten in den Sammlungen:JGU-Publikationen

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