Please use this identifier to cite or link to this item:
http://doi.org/10.25358/openscience-4860
Authors: | Schöler, Stefanie |
Title: | Akademische Lehrkompetenz : Modellierung, Entwicklung und Messung mit Mixed-Methods |
Online publication date: | 28-Aug-2017 |
Year of first publication: | 2017 |
Language: | german |
Abstract: | Im Zentrum der Studie stand die Frage nach der evidenzbasierten Entwicklung akademischer Lehrkompetenz. Dazu wurden in zwei Teilstudien, einer Fragebogenstudie und einer Interviewstudie, Prä-Post-Untersuchungen der Lehrkompetenz von Teilnehmenden einer hochschuldidaktischen Weiterbildung vorgenommen. Ergänzt wurden diese Untersuchungen durch die selbstbeschriebene Veränderung der eigenen Lehre und die Bewertung des Innovativen Lehrtrainings durch die Teilnehmenden. The focus of this study was the evidence-based development of academic teaching. For this purpose, pre-post examinations of the teaching competence of participants in a didactic training were carried out in two partial studies, a questionnaire study and an interview study. These studies were supplemented by the self-described change of one's own teaching and the assessment of the innovative teaching training by the participants. |
DDC: | 150 Psychologie 150 Psychology |
Institution: | Johannes Gutenberg-Universität Mainz |
Department: | FB 02 Sozialwiss., Medien u. Sport |
Place: | Mainz |
ROR: | https://ror.org/023b0x485 |
DOI: | http://doi.org/10.25358/openscience-4860 |
URN: | urn:nbn:de:hebis:77-diss-1000014710 |
Version: | Original work |
Publication type: | Dissertation |
License: | In Copyright |
Information on rights of use: | https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ |
Extent: | X, 175 Seiten |
Appears in collections: | JGU-Publikationen |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | ||
---|---|---|---|---|---|
100001471.pdf | 2.86 MB | Adobe PDF | View/Open |