Browsing by Subject 300 Social sciences

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 57 to 76 of 161 < previous   next >
PreviewIssue dateOnline publication dateTitleAuthor(s)
günther_christoph-iconic_sociocl-20210313163601376.pdf.jpg202017-Mar-2021Iconic socioclasm : idol-breaking and the dawn of a new social orderGünther, Christoph
identities_and_representation-20230918213345166.pdf.jpg202325-Sep-2023Identities and representations : reaching one another : language as interface and performance : joint proceedings of the 3rd and 4th International Students’ Conference ICON 2020 and 2021Jokisch, Jan Niklas; Schmicking, Daniel
inanspruchnehmende_einer_spie-20230224121001076.pdf.jpg202219-Apr-2023Inanspruchnehmende einer Spielsuchtambulanz mit „Doppeldiagnosen“ : eine psychologische Charakterisierung der Gruppe von Patientinnen und Patienten mit gleichzeitig auftretender Internetnutzungs- und GlücksspielstörungWölfling, Klaus; Dreier, Michael; Beutel, Manfred E.; Müller, Kai W.
reinhardt_franziska-the_influence_-20210826120615051.pdf.jpg202126-Aug-2021The influence of refugee students’ personal characteristics on study success in online educationReinhardt, Franziska; Deribo, T.; Zlatkin-Troitschanskaia, Olga; Happ, Roland; Nell-Müller, Sarah
349.pdf.jpg20021-Jan-2002Integrationstheorie und Integrationspraxis in WesteuropaPorath, William
56480.pdf.jpg201713-Apr-2017Introduction: commercial communication in the digital age : disinforming informed users?Siegert, Gabriele; Rimscha, Bjørn von; Grubenmann, Stephanie
günther_christoph-jihadi_audiovi-20210316140755012.pdf.jpg202018-Mar-2021Jihadi audiovisuality and its entanglements : a conceptual frameworkGünther, Christoph; Pfeifer, Simone
günther_christoph-jihadi_audiovi-20210313161601369.pdf.jpg202022-Mar-2021Jihadi audiovisuality and its entanglements : meanings, aesthetics, appropriationsGünther, Christoph; Pfeifer, Simone
joining_multiple_collaboratio-20221124094608377.pdf.jpg202230-Nov-2022Joining multiple collaborations : toward a sociomaterial perspective on nuclear waste management between society, technology and natureSchürkmann, Christiane
joint_physical_custody_and_mo-20230815145425138.pdf.jpg202324-Aug-2023Joint physical custody and mothers’ well-being . an analysis of life satisfaction, depressiveness, and stressAugustijn, Lara
kleinwüchsige_im_spanischen_i-20230809111331442.pdf.jpg202314-Aug-2023Kleinwüchsige im spanischen Infantenporträt der Frühen NeuzeitDiederich, Xenia
jost_pablo-klicken_oder_t-20210611122613163.pdf.jpg202011-Jun-2021Klicken oder tippen? : Eine Analyse verschiedener Interventionsstrategien in unzivilen Online-Diskussionen auf FacebookJost, Pablo; Ziegele, Marc; Naab, Teresa K.
die_kommunikativierung_der_ma-20230118133040044.pdf.jpg202218-Jan-2023Die Kommunikativierung der MaschinenDogruel, Leyla; Dickel, Sascha
2167.pdf.jpg20103-Feb-2010Konfliktlinien und die Einstellungen zur Europäischen Integration in Norwegen : eine quantitativ-empirische Analyse basierend auf dem European Social Survey 2004/2005Sattelberger, Sabine
konventionen_in__wissenschaft-20231220104841434.pdf.jpg201521-Dec-2023Konventionen in Wissenschaftskulturen : texterschließenede Merkmale wissenschaftlicher Publikationen aus den USA, der UdSSR, der DDR und der BRDZech, Rebekka
pieck_bettina_mukundente-krankenversich-20201214211020473.pdf.jpg202015-Dec-2020Krankenversicherung, Staat und Gesellschaft in Ruanda. Eine interdisziplinäre ArbeitPieck, Bettina Mukundente
schütze_irene-kunst._anthrop-20210927164258741.pdf.jpg20218-Oct-2021Kunst. Anthropozän. New Materialism. Studiopraxis : 16 Essays von Studierenden : Kunsthochschule Mainz 2021Schütze, Irene
kunstfälscher_wortfälscher?__-20230817103507131.pdf.jpg202325-Aug-2023Kunstfälscher, Wortfälscher? : Die narrative Selbstdarstellung Wolfgang BeltracchisKnehr, Katja
der_kybernetische_blick_und_s-20221110132752264.pdf.jpg202230-Jan-2023Der kybernetische Blick und seine Grenzen : zur systemtheoretischen Selbstbeschreibung der digitalen GesellschaftDickel, Sascha
100002841.pdf.jpg201925-Jun-2019Latente Wahrnehmungs-Dimensionen als Treiber für eine höhere KundenzufriedenheitSchulz, Sebastian