Browsing by Organisational unit FB 02 Sozialwiss., Medien u. Sport

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 244 to 263 of 496 < previous   next >
PreviewIssue dateOnline publication dateTitleAuthor(s)
431.pdf.jpg20031-Jan-2003James Bond will return: der serielle Charakter der James Bond-FilmeMannsperger, Georg
joining_multiple_collaboratio-20221124094608377.pdf.jpg202230-Nov-2022Joining multiple collaborations : toward a sociomaterial perspective on nuclear waste management between society, technology and natureSchürkmann, Christiane
joint_physical_custody_and_mo-20230815145425138.pdf.jpg202324-Aug-2023Joint physical custody and mothers’ well-being . an analysis of life satisfaction, depressiveness, and stressAugustijn, Lara
neuberger_elmo-kinetics_and_t-20211112120608184.pdf.jpg202112-Nov-2021Kinetics and topology of DNA associated with circulating extracellular vesicles released during exerciseNeuberger, Elmo W. I.; Hillen, Barlo; Mayr, Katharina; Simon, Perikles; Krämer-Albers, Eva-Maria; Brahmer, Alexandra
jost_pablo-klicken_oder_t-20210611122613163.pdf.jpg202011-Jun-2021Klicken oder tippen? : Eine Analyse verschiedener Interventionsstrategien in unzivilen Online-Diskussionen auf FacebookJost, Pablo; Ziegele, Marc; Naab, Teresa K.
die_kommunikativierung_der_ma-20230118133040044.pdf.jpg202218-Jan-2023Die Kommunikativierung der MaschinenDogruel, Leyla; Dickel, Sascha
2167.pdf.jpg20103-Feb-2010Konfliktlinien und die Einstellungen zur Europäischen Integration in Norwegen : eine quantitativ-empirische Analyse basierend auf dem European Social Survey 2004/2005Sattelberger, Sabine
2305.pdf.jpg20106-Jul-2010Kooperation in den transatlantischen Wirtschaftsbeziehungen: Macht das institutionelle Design einen Unterschied?Weiss, Jochen
1795.pdf.jpg200817-Nov-2008Kriterien effizienter Informationsverarbeitung als Prädiktoren des KarriereerfolgsSchulmeyer, Inka
der_kybernetische_blick_und_s-20221110132752264.pdf.jpg202230-Jan-2023Der kybernetische Blick und seine Grenzen : zur systemtheoretischen Selbstbeschreibung der digitalen GesellschaftDickel, Sascha
learning_multiple_movements_i-20221020082456903.pdf.jpg202228-Oct-2022Learning multiple movements in parallel : accurately and in random order, or each with added noise?Apidogo, Julius B.; Burdack, Johannes; Schöllhorn, Wolfgang I.
learning_the_brexit_lesson?__-20230221091146688.pdf.jpg202227-Apr-2023Learning the Brexit lesson? : shifting support for direct democracy in Germany in the aftermath of the Brexit referendumSteiner, Nils D.; Landwehr, Claudia
202117-Nov-2021Learning to Bounce Back? – Current Evidence From a Systematic Cochrane Review on Resilience Interventions in Healthcare Professionals and a Pilot Study on a Mobile-Based Positivity Bias TrainingKunzler, Angela Mareike
tibyampansha_dativa-learning_with_-20200909114140794.pdf.jpg202014-Sep-2020LEARNING WITH SMARTPHONES: Case study of learning drug prescribing using the PharmaFrog appTibyampansha, Dativa
olivier-mensah_claudia-lebensweltnahe-20210211094910553.pdf.jpg202015-Oct-2020Lebensweltnahe Rückkehrperspektiven entwickeln : Bedürfnisse, Vulnerabilitäten und Unterstützung von Geflüchteten in Deutschland : ForschungsberichtOlivier-Mensah, Claudia; Duscha, Annemarie; Stier, Julia; Jung, Laura; Meier, Brit; Samhammer, David; Feneberg, Valentin
olivier-mensah_claudia-lebensweltnahe-20210211095605848.pdf.jpg202015-Oct-2020Lebensweltnahe Rückkehrperspektiven entwickeln : Bedürfnisse, Vulnerabilitäten und Unterstützung von Geflüchteten in Deutschland : KurzzusammenfassungOlivier-Mensah, Claudia; Duscha, Annemarie; Stier, Julia; Feneberg, David; Jung, Laura; Meier, Brit; Samhammer, David
left_behind_and_united_by_pop-20221110144044154.pdf.jpg202230-Jan-2023Left behind and united by populism? : Populism’s multiple roots in feelings of lacking societal recognitionSteiner, Nils D.; Schimpf, Christian H.; Wuttke, Alexander
legitimation_erwachsenenpädag-20231213111605713.pdf.jpg202319-Dec-2023Legitimation erwachsenenpädagogischer Programmbereiche am Beispiel der digitalen GrundbildungKoller, Julia; Arbeiter, Jana; Bickeböller, Jakob; Theurer, Thomas
wenzel_mario-like_clouds_in-20210621142851585.pdf.jpg202128-Jun-2021Like clouds in a windy sky : mindfulness training reduces negative affect reactivity in daily life in a randomized controlled trialWenzel, Mario; Rowland, Zarah; Kubiak, Thomas
100001406.pdf.jpg201713-Jul-2017The limits of limited self-control : investigating the boundaries and conditions of ego depletionWenzel, Mario